Tuesday 27 July 2010

Cicak

Mengkarung / Sesumpah / Cicak Kubing in Malaysia.Image via Wikipedia

Jangan kau injak ekorku. Sebab ia kan patah. Patah dan akan mencari jejakku sepanjang akhir hayatku. Jangan kau kejar aku. Sebab aku kan lari ketakutan mencari tempat persembunyian.
Jangan kau bunuh mangsaku. Sebab aku sudah menantinya seharian ini. Biarkan mereka beterbangan dalam ruangmu barang sejenak hanya tuk malam ini.

Jangan kau dekati aku. Aku terlalu malu untuk berdekatan denganmu. Jangan kau bunuh aku. Sebab aku bukanlah seekor tokek yang menggigit, hanya mirip. Juga bukan seekor buaya yang ganas. Aku hanyalah seekor cicak yang menumpang hidup di dinding kamarmu.


Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment

Senang sekali Anda sudah mau berkunjung. Jika berkenan meninggalkan komentar di sini tempatnya... terima kasih.